Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Herci, kterým Star Wars ničí a zničily život. Proč je fanoušci nemají rádi?

Herci, kterým Star Wars ničí a zničily život. Proč je fanoušci nemají rádi?

Star Wars má opravdu silnou komunitu fanoušků, a i když dokážou své hrdiny a herce někdy pořádně podpořit, bohužel je tomu i naopak. V opačném případě to končí distancováním od společnosti, vymazáním profilů na sociálních sítích či dokonce pokusy o sebevraždu.

14 0
5.9.2018

Psal se rok 1999 a George Lucas představil v kinech Epizodu I s mladým Anakinem Skywalkerem, kterého hrál v té době devítiletý Jake Lloyd. Na budoucího Vadera se snesla velká vlna kritiky. Schytal to prakticky celý film, protože původním fanouškům se nelíbilo, kam George Lucas novou trilogii dovedl. Ale třeba Liam Neeson, Ewan McGregor či Samuel L. Jackson sklízeli u diváků překvapivě plusové body.

Na nového Anakina se nadávalo, ale především se hovořilo o hrozném hereckém výkonu teprve devítiletého Jakea Lloyda. Ten pochopitelně takovou vlnu kritiky, když se jeho herecká kariéra měla teprve rozjíždět, nemohl unést, a tak se radši rozhodl, že s herectvím skončí. Nyní už v žádném filmu a seriálu nehraje, sem tam se ukáže na nějaké Star Wars akci, protože většina fanoušků se již smířila s jeho výkonem v Epizodě I.

V tomto díle se nám také představil Jar Jar Binks, podle fanoušků jedna z nejotravnějších postav v celé sáze. Zpočátku se nadávalo pouze na postavu, ale posléze schytával nadávky i herec, který ho ztvárnil – Ahmed Best. Ten se dokonce přiznal, že zvažoval spáchání sebevraždy kvůli fanouškům Star Wars, naštěstí si to na poslední chvíli rozmyslel.

Role Anakina Skywalkera byla prokletá i nadále a pochopitelně se po Epizodě II ozývaly špatné ohlasy i na Haydena Christensena. Tomu byla vyčítána špatná intonace, slaboučké herecké schopnosti a hlavně podivné ztvárnění Anakina, který nebyl zdaleka tak silný, jak si diváci mysleli, a hlavně neustále brečel. Naštěstí Christensenův obraz vylepšila Epizoda III. Herec na sobě pořádně zapracoval a udělal v hereckém projevu velký kus práce, bohužel v herecké kariéře mu to následně moc nepomohlo.

Nyní se přesuneme k nové trilogii. Po uvedení traileru na Epizodu VII to nejvíce schytávali John Boyega a Lupita Nyong'o. Fanouškům vadilo, že zkrátka mají jinou barvu pleti. Boyegu neměli rádi ještě dříve, než se ve filmu vůbec ukázal, ale dá se říci, že po premiéře se vše zlepšilo, protože fanoušci uznali, že postava Finna není vůbec špatná. Když už se špatně hovořilo o Epizodě VII, tak spíš o celku, neschytával to konkrétní herec.

To se ovšem nedá říci o Epizodě VIII Riana Johnsona. Nejenže se nadává na film, ale i na režiséra, tomu fanoušci několikrát i vyhrožovali smrtí, vymazáním dílu z kánonu apod. Rian Johnson ale kritiku snáší velice dobře (nebo alespoň se tak tváří) a naopak ještě fanoušky trefně provokuje. Bohužel horší dopad to mělo na ženy – tentokrát na Daisy Ridley (Rey) a hlavně Kelly Marii Tran (Rose Tico). Druhá jmenovaná dostávala kouř od fanoušků na každém kroku.

Na ulici, na sociálních sítích. Jednalo se o nadávky, které byly spojené s Rose, že se jedná o šílenou a zbytečnou postavu, hovořilo se o její nadváze a také její rase. Situace byla tak neúnosná, že si Kelly Marie Tran vymazala svůj profil na sociálních sítích, něco podobného udělala i Daisy Ridley, která se také sem tam musela potýkat s nemístnými urážkami.

Jak sami vidíte, hrát ve Star Wars není vůbec jednoduché. Zavděčit se fanouškům je hrozně obtížné. Zatímco někteří herci měli jednoduší cestu a ať udělají cokoliv, fanoušci je milují, ti druzí jsou odsouzeni k doživotní nenávisti. My pochopitelně Star Wars přejeme jen skvělé herce a postavy, fanouškům zase kritickou střídmost, aby si nevybíjeli svůj vztek na hercích. Jsou to lidské bytosti a může to mít následky.

Jak se vy stavíte k nadávkám mířeným na herce? A co říkáte na jednotlivé případy?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /26

Soontir Fel

Vypatlanci!!! TLJ se mi sice nelíbil, ale nejsem magor abych kvůli tomu někoho urážel, napadal nebo někomu vyhrožoval.

#2 YamataNoOrochi
5.9.2018 | 19:43:37
YamataNoOrochi

#1 Soontir Fel: Souhlasím, vypatlanci xD Když někdo nedokáže odlišit realitu od fikce, tady oddělit herce od postavy, je to zlo, které způsobí, opravdové zlo. Také mám výhrady ke spoustě dění, ale nebudu si svou nespokojenost vylévat na špatném hrobě xD Scénárista a režisér by byli prvními hromosvody, ale především by to schytal producent a majitel licence…

5.9.2018 | 19:57:08
Raiden123

Pometený ľudia nepochopili,že to bol len film … a herečka za to nemohla,robila len to čo mala v kontrakte na film.

To všetko mediá a moderná doba dovoľujúca kontaktovať takmer hocikoho a skoro všade,skoro v reálnom čase ,i niektoré zdanlivo užitočné veci možu byť občas nepraktické.

Trocha úkec po mimo netýkajúci sa filmu Star Wars…

Už dlhšie nad tým uvažujem,že niektorý ľudia v usa myslia ako 5 ročné deti a ešte keď si možu slobodne kúpiť zbraň a náboje takisto ako by to boli cukríky tak už sa nedivím,že tam niečo nieje v poriadku,hlavne z výchovou a neskorším správaním.

Akurát zbraňou niektorých ľudí je smartphone,ktorý akosi myslí za nich a sú ľahko ovplyvnitelný nezmyslami s medii,ktoré povedal niekto iný,alebo neznámi priatelia,tak je jasné,že sa všelikde objavia podivné komentáre,tak a keď s takým človekom prehovoríte,ktorý je závislák na svojom telefóne/tablete a neznámych priateľoch a poviete mu ake sú to nezmysly sleduje alebo ako to komentuje,niekedy sa nestačite divit čo sa začne diať,niekdy sa nič nestane,to je lepší prípad.

#11 Railbot
5.9.2018 | 21:08:05
Kalam

no jo, holt ten kdo zasluhuje čočku jsou vypatlaní scénáristi, režiséři, producenti a lidi z disney, ne herci, ti za to v jakým jsou odpadu nemohou… boyega tu čočku zalsluhuje za to jeho neustále zkuhrání, že v game of thrones není víc černodchů, takže toho nelituju…

5.9.2018 | 21:36:47
Phoenix CZ

Hm, já jsem velký nepřítel Epizody 8, ale proti hercům nemám nic. Nemohou za to koho ztvární a jestli se to lidem bude líbit. Třeba ta, co hrála Rose může být v reálu dost super a to může platit i o všech, ale neznám je.

Můžeme jen nenávidět postavy, které ztvárňují. Někteří mohou být tak znechucení novými SW, že šijou i do herců, ale jediný, kdo za to může, tak femi mama Kennedy, vedení Disney a ten šašek Johnson. Ti by si zasloužili urážky, pomluvy a nadávky od milionů naštvaných fandů. Hlavně ta feministka a ten mamlas, co s ní evidentně spí. :)

5.9.2018 | 21:44:45
Lex Luthor

Idioti měli by nadávat jen režisérovi a postavám Star Wars herci zato nemůžou. Mladému 9letému klukovi způsobí doživotní trauma to už je fakt hnus. Ti, co nadávají na herce by se měli vžít do jejich kůže a říct si zahrál bych to líp nebo hůř. Pak by teprve mohli něco říkat.

#8 Edvin
5.9.2018 | 22:06:36
dovahkiin

Herci samozřejmě mohou za svůj špatný herecký výkon, režisér nemůže za plný rozsah jejich neumětelství, ještě to dokážu omluvit u malého kluka kterého do toho třeba tlačí rodiče, ale dospělý člověk by měl mít nějakou sebereflexi stejně jako kdokoliv jiný kdo bude špatně vykonávat svoje řemeslo.

5.9.2018 | 22:22:35
Edvin

#6 Lex Luthor: Nemáš tak úplně pravdu. Když to neumím, tak nehraju. Pokud se přesto rozhodnu hrát, měl bych být připraven na kritiku. Pokud kritiku nedokážu unést, je to jen má vina a ničí jiná.

Myslím, že všichni kdo se na projektu SW podíleli předem věděli koho budou hrát a byly jim v dostatečném předstihu zaslány texty k jejich roli. Ačkoliv to v některých vyjímečných případech nemusí být hned jasné, tak i né zrovna bystré osobě by po přečtení několika replik Rose a její dějové linie mělo být jasné že se jedná o naprosto příšernou postavu a stupidní, naprosto zbytečnou dějovou linii. Rozhodně neříkám, že výhružky smrtí a podobné věci jsou v pořádku, ale představitelku Rose do té role nikdo nenutil a pokud je z toho tak zničená, tak by neměla pokračovat v dalším filmu. Herci co si vybírají příšerné postavy by prostě měli být připraveni na hate. A herci co hrají příšeré postavy a přesto všude (tak jako představitelka Rose) prohlašují jak je jejich postava skvělá a jak se všichni ostatní mýlí, jsou obzvlášť iritující…

S tím lynčem na představitelku Rose nesouhlasím (jak bych protest provedl mnohem civilizovaněji, třeba napsáním petice) ale musíte připustit, že v některých ohledech si za to z části může sama a s tím, jak pak po vydání filmu ještě přilévala olej do ohně si taky rozhodně moc nepomohla.

#9 -Skinner-
5.9.2018 | 23:21:26
-Skinner-

#8 Edvin: Herci sa vyberajú pri castingu takže ak sa vo filme objavia zlí herci tak za to môže castingové oddelenie. Kelly Marie Tran rozhodne nie je zlá herečka, jej postava je proste zle napísaná. Hayden Christensen takisto nie je neschopným hercom ale jeho dialógy a správanie bolo tak zle napísané, že by to nevylepšil ani Daniel Day-Lewis.

Konštruktívna kritika je samozrejme v poriadku ale niekomu nadávať a rasisticky ho urážať je naozaj nemiestne.

#10 Edvin
5.9.2018 | 23:54:32
Edvin

#9 -Skinner-: No, ačkoliv jsem mluvil hlavně o představitelce Rose, tak nejsem schopen jmenovat jediný film kde Hayden Christensen předvedl dobrý herecký výkon. Co se týká Kelly Marie Tran, tak ta před tím doslova prakticky nikde jinde nehrála a pokud tě její herecký výkon v posledním SW ohromil natolik, že jsi oní schopen říct že se jedná o „dobrou herečku“, tak máš laďku postavenou HODNĚ nízko.

#12 -Skinner- #14 sFík
6.9.2018 | 0:11:15
Railbot

#3 Raiden123: jen se neboj, že by ty nadávky a šikana pocházela jen od lidí z USA. Imbecilové jsou všude a naše slovanské luhy a háje jsou jich plné, v ČR je to vidět i na složení parlementu. V USA není o nic víc nebo méně idiotů než jinde.

6.9.2018 | 0:12:12
-Skinner-

#10 Edvin: Samozrejme Kelly Marie Tran ešte nemá veľa hereckých skúseností ale jej výkon v SW ju rozhodne nezaraďuje k zlým hercom.

Čo sa týka Haydena Christensena, napríklad výborne zahral v Life as a House ktorý bol natočený tesne pred epizódou 2 a za ktorý bol nominovaný na Zlatý glóbus. Ak schopný herci predvedú zlý výkon v konkrétnom filme tak za to väčšinou môže režisér a v epizóde 2 za to mohol George Lucas.

6.9.2018 | 0:41:11
KaraSnowAllen

Pomatenci, naprostí šílenci, děje se to ale denně, kdysi, když byl největší průser Jar Jar Bings to nebylo tak šílené jako dnes v době sociálních sítí, kde se může vyjádřit kdejaký blbec a kdy je tam mnohem větší masa lidí z celého světa, co dokážou lidem udělat ze života peklo a nemluvě o tom, jaký božský komplex fanoušci stihl chytit. Celkově tohle chování nepochopím, je dost herců, co fakt nemám ráda, co mi něčím šíleně vadí, většinou jsou to narcisti a neumětelové, ale že bych je šla urážet pro jejich etnikum, sexualitu čistě na základě toho, že mi vadí postavy, co ztvárnují, to mě nikdy nenapadlo. Pokud má někdo sen o herectví, pracuje na sobě, získá roli někde, kde se mu může otevřít cesta, obzvlášt pokud je to takový kult a franchise jako SW, jen naprostý idiot by to nevzal, leda by pokud by nechtěl být slavný, nikdo nemůže tušit, jak fanoušci budou reagovat, kdyby ano, tak to přece neudělají, když by se očekávala zlá odezva. Herci tu podle mě vůbec nejsou problém, problém je to, jak napsali jejich postavy. Anakin byl příšerný v obou epizodách, že by vyhmátli špatné herce hned dvakrát za sebou? Nelíbil se mi ani v animovaných Clone Wars, kde ho nikdo nehrál, jen daboval. :D Plus, ve třetí epizodě byl vidět značný vzrůst a s touhle verzí Anakina už jsem v pohodě. Daisy Ridley a Kelly Marie Tran udělaly chybu jen v tom, že ty postavy hájí. Ty postavy prostě jsou špatně napsané, Rey je Mary Sue jak vyšitá, ale Daisy radši vyjmenuje všechny důvod, proč není (aniž by si uvědomovala, že právě vyjmenovává důvody, proč jí je) a když jí to pak vmetou, tak řekne, že Mary Sue je sexistický pojem, přitom to, že Rey je žena vůbec není problém. To jediné mi vadí, ale beru to, určitě jim nepůjdu házet vejce na dveře, či spamovat jejich sociální sítě urážkami a výhružkami. No a u nových epizod se posralo mnohem víc věcí, nejen psaní postav, to všichni víme.

6.9.2018 | 8:11:50
sFík

#10 Edvin: Možná že ti nejnejnejlepší herci prostě o SW nestojí… A ani se jim divit nelze, ač mám SW rád, tak to prostě není žádná skvostná filmařina. Jinak souhlasím s tím že osobní hněv uhrovitých chlapců s plastikovými lightsabery obrácený vůči hercům není nikterak obhajitelný. Prostě jsou to idioti. Všechen hněv (co se týče tLJ) má být jednoznačně obrácen vůči RJ a především KK

6.9.2018 | 10:33:59
hoolio88

Ta fanatická nenávist k některým postavám a částečně i k jejich hereckým představitelům je nezdravá. Ale rozhodně to není o nějakém rasismu (bez ohledu na to, co psali představitelce Rose – kdyby ta postava byla dobře napsaná a měla v příběhu svůj význam, tak si nikdo ani nevzpomene na to, že je to lehce otylá Asiatka), jinak by tak oblíbenými postavami nebyli třeba Lando či Mace Windu…

#17 ReveN
6.9.2018 | 11:49:59
HellTsuku

Tihle SW fanoušci patří k těm nejhorším (něco podobného je i u mnoha seriálech a anime, kde třeba postavu nenávidí kvůli SHippu, dokonce dokáži vyhrožovat i hercům). Tihle ti fanatici těm by se možná mělo zakázat cokoliv sledovat, nedokáži totiž odhadnout co je realita.

6.9.2018 | 12:48:16
ReveN

#15 hoolio88: presne tak…ze nekoho rasisticky urazim neznamena ze jsem rasista. jen ty urazky jsou diky tomu trefnejsi. kdyz je postava dobre napsana a zahrana je mi uplne u prdele jestli je cerna bila tlusta tepla (no ok, dva typci co se kousaji a osahavaji mi prijdou proste odporny a ne fakt se na to nechci divat). samuela jacksona mam rad snad v kazde roli, at uz jako mace windu nebo nicka furyho nebo jako rasistickyho dedka co v kazde vete rekne 5× negr. nebo black panther je za me taky bozi. ale finn proste ne, ten herec je poleno, finn je na hovno napsana postava a rose mi byla vlastne uplne u prdele dokud ho nezachranila…takze jo je to tlusta pomatena sikmoka p***. a neni to o tom ze nesnasim asiatky…naopak takovou colleen z iron fista nebo elektru proste miluju :D a rey? klidne at je hlavni postava zenska (v mass effectu sem si udelal hlavni postavu taky zenskou), ale opet proste spatne napsana a hereckej projev od daisy je sakra taky dost tragickej. Leia v originalni trilogii byl uplne jinej level. Jako je jasny ze nadavky na herce kvuli jejich postavam nejsou jejich vina, hlavni nadavky by meli jit na scenaristy a rezisera, kterej je za vysledek ultimativne odpovednej, ale bohuzel..herec je vic videt, jde s kuzi na trh, je za to vetsinou luxusne zaplacenej, takze jo, musi byt pripraven si to vyzrat.

#18 Edvin #22 Everis
6.9.2018 | 14:32:14
Edvin

#17 ReveN: Jsem rád že to konečně někdo zmínil, sám jsem měl v plánu dřív nebo později napsat něco na tehle způsob (v předchozíš diskuzích už jsem to naznačoval, ale ty jsi to řekl úplně bez obalu :-) ). Úspěšné a dobře natočené filmy jako Black Panther a Wonder Woman dokázaly, že všechno je opravdu o tom, jak dobře jsou filmy natočené, jak kvalitní je scénář a jak dobrý výkon odvedli herci. Takže si taky myslím, že ty rasistické a sexistické nadávky z 90% nepochází od rasistů a sexistů (ty výhrušky smrtí si ale mohli odpustit, to už je trochu přes čáru).

On diváci jsou ochotni hodně odpustit, ale když se sejde špatný herec, špatný scénář a špatný režisér, tak jde všechno do háje.

6.9.2018 | 16:04:47
RagnarokCzD

Mě přijde, že tu trochu porovnáváme chování maniaků na jedný straně … a slavnejch maniaků na straně druhý. :-/

„Přemýšlel o sebevraždě“ … „musela smazat svoje profily“ … „nenávidí herce za jeho roli“ … „vyhrožovali smrtí“ …

Lidi, jako druh … nejsme normální. :D

#20 Edvin
6.9.2018 | 22:25:29
Edvin

#19 RagnarokCzD: To je zajímavá myšlenka ! :D

Hádám, že někteří lidé jsou tak závislí na sociálních sítích, že si nedovedou představit život bez nich. Já sám znám nejméně půl tuctu holek, které by si šly okamžitě podřezat žíly, kdyby jim někdo zabanoval facebook.

Každopádně to nahrává mojí teorii, že čím je větší vědeckotechnický pokrok společnosti, tím rychleji upadá morálka a slušné chování. Stalo se to starověkému Římu, který zničili Vandalové a stane se to i dnešní společnosti, kterou buď zničí Muslimové, nebo se zahubí sama svou vlastní stupiditou.

#22 Everis
7.9.2018 | 2:17:36
Dealler

Fanoušci SW jsou nejhorší fanoušci ever.

7.9.2018 | 12:38:34
Everis

#17 ReveN: „ze nekoho rasisticky urazim neznamena ze jsem rasista“ To je podobná úroveň jako „nejsem rasista, ale..“ Ta post-faktická doba už je fakt v morku kostí koukam. Rasistické výroky nejsou rasistické, protože já je tak nemyslím.

#20 Edvin: tý jo, půl tuctu holek takových. V jaké se to pohybuješ socialni bublině?? A ta teorie, jooo zjednodušit a naplácat na to svoje pocity, to jde se vším..

#23 Edvin
7.9.2018 | 14:07:37
Edvin

#22 Everis: A co třeba fakt, že když černoch řekne „negr“ je to normální, ale když to řekne běloch, tak je to hned rasistické? Jde velký rozdíl pokud použiješ rasisitckou urážku s cílem urazit pouze jednu osobu kterou OPRAVDU nemáš rád, nebo jestli skutečně nenávidíš celou rasu.

Není to sociální bublina, znám prostě jen strašně hodně lidí. :D Často jsem organizoval různé hromadné srazy a přednáším i na festivalech.

#24 Everis
7.9.2018 | 14:21:09
Everis

#23 Edvin: tak rozdíl to asi je. Ale jako opravdu chceš žít ve společnosti kde si budem všichni nadávat podle toho jak kdo vypadá? To je totiž dopad toho tvrzení.

#25 Edvin
7.9.2018 | 14:38:09
Edvin

#24 Everis: Nechápej mě špatně, já to neomlouvám (odsuzuji to) jen říkám, že tito lidé (v 95% případů) nejsou motivováni nenávistí k rase, pohlaví nebo váze, ale nenávistí k osobě (kterou mylně zaměňují s fiktivní postavou). Všechno ostatní jsou pouze štítky do kterých se můžou trefovat.

8.9.2018 | 3:06:21
vivatis

Fanoušci nadávaly i na postavu Leii, říkaly ji space bitch. Přeci jenom to byla první silná ženská postava ve větším bijáku.

8.9.2018 | 12:43:05
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama