Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Edňáci hodnotí film Star Wars: Vzestup Skywalkera

Edňáci hodnotí film Star Wars: Vzestup Skywalkera

Hned po premiéře poslední epizody Star Wars jsme vám přinesli jednu velkou recenzi, ale nyní si můžete přečíst, co si o filmu myslí i další členové naší redakce. Upozorňujeme, že recenze obsahují drobné spoilery.

9 9
7.1.2020

@DarthRevan

Vzestup Skywalkera je film, jenž musí člověk vidět víckrát, aby se mu řádně dostal pod kůži. Jako samostatný snímek působí skvostně od prvopočátku, jako definitivní konec primární dějové linky celých Star Wars je však mnohdy nedostačující. Ale i přes všechny nedostatky má Abramsovo dílo něco do sebe. Potěší vynikající vizuální vzhled, díky kterému sledujeme na plátně nejlepší vesmírnou bitvu od Pomsty Sithů, ale také návrat toho pravého zla v podobě Sithů, jež strčí do kapsy První řád raz dva.

Jasně, snímek je mnohdy zbytečně nahuštěn a musí spěchat kupředu mílovými kroky, v konečném součtu ale nabídne úplně všechno, co bylo slibováno. Jak píši již v úvodu, trvalo mi to dlouho, ale nakonec jsem si snímek oblíbil a i přes řadu chyb jej považuji za důstojný konec. Ale přece jen si říkám, jak by asi dopadla ta Lucasova trilogie…

Hodnocení: 75%

@Valada06

Star Wars mám rád už od dětství, ale když Disney před několika lety oznámil, že chystá pokračování, měl jsem rozporuplné pocity. Byl jsem s koncem ságy spokojen a obával jsem se, že se tím pokazí skvělý konec původní trilogie a mé obavy se bohužel potvrdily. Nové filmy sice měly pár skvělých momentů, ale většinou působily dosti zvláštně.

Scény s Leiou působí, jako by byly do filmy vložené násilím.

Poslední film bohužel není výjimkou. Pro mě osobně se jedná dokonce o nejhorší film z nové trilogie. Neměl jsem příliš velká očekávání, ale zklamání se dostavilo už po první větě v úvodu. Rychlost vyprávění a nevysvětlení důležitých zápletek mi vyloženě vadily. Osobně mi nevadí, když postavy najednou používají nějakou předtím neviděnou schopnost, ale rád bych, aby mi někdo ve filmu vysvětlil, kde se to daná postava naučila. O celých flotilách křižníků se schopností ničit planety ani nemluvě. Strašně rád bych řekl, že se mi líbily alespoň scény s Carrie Fisher, a i když mě většina z nich zahřála u srdce, zároveň jsem se nemohl zbavit dojmu, že byly do filmu našroubovány násilím.

Celá zápletka s Palpatinovým návratem mi přišla totálně zbytečná. Rey, Finn a Poe jsou sice sympatičtí, ale za celé tři filmy jsem si k nim nedokázal vytvořit pouto. To samé bohužel platí i o Kylo Renovi, je ale vidět, že Adam Driver se hrozně snaží. Akce se světelnými meči mě oproti prequelům taky neohromila. Spousta lidí možná akci v nových filmech považuje za reálnější, ale pro mě nefungovala. Chápu, že v původních filmech se na choreografii důraz nekladl, ale po zkušenostech z prequelů bych očekával vyšší úroveň.

Abych jen nenadával, všechno ve filmu samozřejmě vypadalo krásně. Na lokace byla radost pohledět a hudba Johna Williamse opět nezklamala. To jsou ale asi tak jediná pozitiva Vzestupu Skywalkera. Nová trilogie jednoduše není pro mě a mnohem radši si znovu pustím prequely a původní díly.

Hodnocení: 45 %

@Zira

Rovnou začnu tím, že horečný fanoušek Star Wars nejsem. Líbí se mi celý koncept, hlavní postavy jsem si velmi oblíbila, ale trhat si žíly nebudu, pokud mě film vyloženě nenadchne, což se právě u tohoto dílu stalo. Dva velké spoilery jsem věděla už od začátku, takže to pro mě takový šok zase nebyl, ale to provedení tedy bylo. To, že jsem si předem nezjistila, kolik minut bude celý díl trvat, byla ještě pro mě větší smůla. Celou dobu, co jsem díl sledovala, jsem si říkala, kdy tohle všechno vlastně skončí.

Hlavní trio ani tentokrát ničím nezaujalo.

Pokud bych měla hodnotit jen tenhle díl, dopadlo by moje hodnocení ještě hůř, než kdybych hodnotila celou novou trilogii. Popravdě mě osobně osmička tolik nevadila jako většině, protože se na to koukat dalo a sedmička to samé. Pokud však srovnáváte s předešlými trilogiemi, které v hloubi duše zbožňujete, pak chápu vaše rozhořčení. U devítky jsem měla pocit stejný jako u poslední série Game of Thrones. Všechno hrozně ve spěchu, vtípky, které prostě vtipné nejsou a nikdy nebudou, a opakovaný koncept, který jsem už viděla několikrát.

Jinými slovy si v hlavě vystřihnu „oblíbené“ momenty a ukončím si film v momentě, kde to pro mě bylo snesitelné, jako to občas dělám u nějakých filmů. Fanouškovské výmluvy typu, že Abrams prakticky hasil požár po osmičce, a proto díl dopadl tak, jak dopadl, je sice hezké, ale upřímně to nebude jenom tím. Chybí tam tzv. pojítko s postavami. U Rey a Bena jsem neměla problém, ale co se týče hlavních postav Finna a Poea, ti jsou pro mě naprosto zbytečnými. Do děje nepřináší vůbec nic a pokud je odděláte z příběhu, tak by to prakticky dopadlo úplně stejně. Tu práci by za ně udělal někdo jiný. Emoce jakbysmet. Víc jsem cítila k postavám z filmu Rogue One, které jsem viděla celkem dvě hodiny než k postavám, co jsem viděla tři díly. To už o něčem svědčí.

Problém je i především v tom, že je to celé pod Disney. Jakmile je něco pod Disney, tvůrci nemají pomyslné „koule“ na to se pustit do něčeho, na co jsou fanoušci zvyklí z předešlých trilogií. Zmiňovala jsem ty „vtipné“ vtípky, které jsme mohli slyšet nejen v tomhle díle, ale i třeba ve velkém trháku Endgame, který jimi byl přímo zahlcený v každé druhé větě? Ano, zmiňovala. Pak asi víte, o čem mluvím. Prostě a jednoduše se jim to nepovedlo a uvidíme, zda jim to jednou fanoušci odpustí. Každopádně já osobně bych neměla potřebu na to jít znova do kina, nejspíš to jednou budu mít jako kulisu, až při tom budu dělat něco jiného. Každopádně jako zakončení všech trilogií to byl prostě špatný film a nejen co se týče Star Wars filmů, ale obecně.

Hodnocení: 35 %

@Blackhand47XD

Je to cool? Je to sexy? Ano, ale takhle Síla nefunguje. Disney se stejně jako v případě předešlých dvou epizod rozhodlo zaměřit se spíše na mladší diváky a všechno, co jsme dosud znali, jim bylo předvedeno daleko pompéznější a nesmyslnější cestou. Polovinu věcí si pak samozřejmě hlavouni upravili, aby jim to sedělo. Řeč je samozřejmě o různých schopnostech Síly, Mustafaru nebo skocích do hyperprostoru, jejichž fungování se pomalu v každém díle mění.

Nebudu lhát, když řeknu, že už od počátku jsem viděl Poea Damerona jako jedinou fungující a vyvíjející se postavu nové trilogie. Rozhodně si to nemyslím proto, že bych byl také bílý heterosexuální muž, ale když se podíváte, čím si postava prošla skrze celou trilogii nebo jaké byly její nápady v jednotlivých filmech, musíte mi dát za pravdu. John Boyega ani Daisy Ridley nejsou špatnými herci, ale Finn se z vcelku zajímavé postavy vyvinul v pouze komického poskoka a Rey je jednoduše Mary Sue, která umí vše bez vysvětlení a tenhle film to jenom podporuje.

O hrdiny tohoto filmu se nemusíte vůbec bát.

V čem je tenhle film opravdu výjimečný, je, že se o hlavní hrdiny nemusíte vůbec bát. Chewie umřel! Ne, vlastně ne. C-3PO přišel o vzpomínky! A má je zpátky. Tak to samozřejmě pokračuje až k hlavnímu souboji s císařem, jehož návrat samozřejmě nebyl osvětlen a on má zničehonic obrovskou armádu i s křižníky a celý kult uctívačů Sithů k tomu.

Rád bych odkázal i na několik nesmyslných věcí, jako je například užití dýky jako mapy, což k umístění trosek na planetě s ohromnými vlnami ani nedává smysl. Stejně tak je zvláštní, že zničehonic funguje Lukova stíhačka, kterou rozlámal a nechal v oceánu, zatímco v tomhle filmu ji jeho duch nepoškozenou a funkční jednoduše vytáhne. Kylo Ren se mimo jiné naučil používat Maličkův teleport ze Hry o trůny a s jeho pomocí se pak pomalu objeví v každé scéně, kde jsou i titulní hrdinové.

Skvěle využit byl samozřejmě generál Hux, jehož přerod ve špiona byl natolik propracovaný, že rozhodně zastínil agenta Kalluse ze seriálu Rebels. O užití Maz Kanaty nebo Rytířů Renu ani mluvit nebudu, jelikož tyto postavy byly ve filmu pouze z toho důvodu, aby někde stály a drsně se tvářily.

Člověk by ale řekl, že když tvůrci tvrdili, že Leia bude mít v tomhle filmu větší roli, tak své slovo dodrží. Ono totiž bylo opravdu vidět, jak se její nepoužité dialogy snažili až na sílu do filmu protlačit a nešlo přitom ani o nic podstatného. Kromě toho byste i čekali, že po nedobrém přijetí se J. J. pokusí dát rozumnou roli Rose Tico, ale ta ve filmu nebyla ani dvě minuty a jediné co dělala, bylo, že přikyvovala na nápady ostatních.

Rose si sice moc fanoušků nezískala, ale tohle si prostě nezasloužila.

Kdyby to byl zcela jiný film a ne Star Wars, dal bych mu určitě vyšší hodnocení, ale finále završující celou velkou ságu si v takovémhle stavu normální hodnocení rozhodně nezaslouží. Ve výsledku to vypadá, že si J. J. na Redditu přečetl ty nejhorší fan-fikce a namixoval je dohromady. Po skončení filmu jsem normálně dostal záchvat smíchu, jak špatné to bylo, a to jsem dopředu znal všechno z leaků, které internetem kolovaly už půl roku zpátky. Vzestupu Skywalkera dávám tedy stejné hodnocení jako před dvěma lety Poslednímu z Jediů, který po tomhle fiasku v mých očích zvláštním způsobem i stoupl.

Hodnocení: 20 %

Souhlasíte s našimi názory? Jak se film líbil vám?

Foto: Disney, Lucasfilm

Diskuze /22

MARTAS SK

Fuuuu tak ste boli naozaj tvrdý…až moc......

#11 Cermb0
7.1.2020 | 14:51:06
Dom50525

Hodnocení povedená, vidím to podobně, až tedy na první hodnocení, kde mě zarazila zmínka o nejlepší vesmírné bitvě :D

#12 derill129
7.1.2020 | 15:03:21
PecaCZE

@Blackhand47XD jsem se docela ztotožnil jen bych dal víc procent.
Předešlý díl byl nejhorší a už si ani nechci připomínat co že se tam dělo. Když přehlédnu vcelku neoriginální zápletku, tak nebyla špatná a akce kolem ní ušla. Pořád mě dostává jak tam nuceně vkládají ty roboty a zvířátka s velkýma očičkama jen aby to potom mohli prodávat jako hračky :D No Star Wars nikdy nebude moje kafe, vždycky mi to připadalo zbytečně dlouhý a nudný s jednou dobrou akční scénou. Jako objeví se tam Lando a nakousnou tam, že má ztracenou dceru, koho to doprdele zajímá :D

7.1.2020 | 15:09:10
the Grand Inquisitor

@Blackhand47XD: generál Hux, jehož přerod ve špiona byl natolik propracovaný, že rozhodně zastínil agenta Kalluse ze seriálu Rebels. Doufám, že je to sarkasmus Za mně je celá IX. epizoda překombinovaná a předimenzovaná a nové postavy by tu ani nemuseli z většiny být.

#5 the Grand Inquisitor #9 Blackhand47XD
7.1.2020 | 16:18:27
the Grand Inquisitor

#4 the Grand Inquisitor: Rozhodilo mi to řádkování – od „Doufám, že je to sarkasmus“ je to už můj komentář

7.1.2020 | 16:20:18
CoRnDuCK

Film je podprůměrný, ale až tak málo bych nedával. Za mě 60%

7.1.2020 | 16:30:21
AzurovyAzure77

Za mě super zakončení. Byly tam nelogičnosti ale to i ve staré trilogii a nikdo si nestěžoval. Rey a její parta na mě působí obecně lépe než v Nové naději, i když jen o trochu, protože i ta měla své momenty. Vadilo mi že se Abrams snaží zamést vše z Last Jedi pod koberec a prosazuje si své teorie, což působí v rámci kontinuity děje trochu kontraproduktivně. Zásadní výtku mám k návratu Palpatina, ten mi tam vůbec neseděl, možná proto že se ho nikdo neobtěžoval vysvětlit. Jinak ale vše špatné přebito krásným vizuálem a zajímavými postavami

7.1.2020 | 16:31:08
AzurovyAzure77

Celkem bych dal 90%

7.1.2020 | 16:32:08
Blackhand47XD

#4 the Grand Inquisitor: Jo, je to sarkasmus, Kallus byl samozřejmě lepší. :)

webmaster
7.1.2020 | 17:11:47
Quinzel

Rozhodně to bylo lepší než ep. 8, ale i tak to byla blbost. S každým novým dílem byly všechny postavy akorát čím dál silnější a zbraně čím dál ničivější, to mi nepřijde jako dobrý koncept… ve starých ep. byly nejvíc OP Yoda, Sidius, Anakin (DV), Dooku a i přesto že trénovali desítky a stovky let, tak nikdo z nich nebyl ani z 10% tak silný jako Rey po 5 minutách co dostala lightsaber do ruky. :-D No alespoň že jsme dostali Mandaloriana a Jedi Fallen Order, kteří se alespoň drží lóru SW a i prosto dokáží přinést něco nového do universa.

7.1.2020 | 17:43:59
Cermb0

#1 MARTAS SK: Tvrdí vůbec nebyli, za mě je to nejhorší díl, co kdy vznikl a nemá daleko k odpadu.

7.1.2020 | 18:02:33
derill129

#2 Dom50525: Asi im v sále medzi to pustili scénu z inej Časti, najhoršie ukončenie 40. Ročnej sage o ktorej sa fanúšikom pôvodnej, a mladšej ktorý sú na prequelovkský brak ani nesnívalo. Mal tak ako pri Avageroch vzniknúť trojhodinový diel a poriadny a kathleen Kennedy by už nemala šéfovať sérii star wars ani žiadnemu filmu ale ju vyraziť pod jej vedením ta séria veľmi upadla na dno to už radšej by som si pozrel to čo lucas napísal o midichlorianoch a jeho trilógiu ako tento odpad filmového aj Sci-fi žánru

7.1.2020 | 18:05:28
Svjatogor

Já jsem byl do kina pozván. Ergo, ušetřil jsem kapitál k nákupu dvou králíků. :-D Hodnocení: 40%.

7.1.2020 | 18:53:04
Fifipek

Zrovna koluje po netu informace, že cca 30–40 minut bylo vystřiženo, aby se to vešlo do požadované délky, přičemž Palpatine by měl být vysvětlen…nemyslím si, že by z toho stal najednou 80% film, to asi ani náhodou, ale třeba by director´s cut mohl o něco pomoct…nicméně „koňský nájezd“ ve vesmíru to stejně nezachrání :D

#16 Beranir
7.1.2020 | 19:11:11
Wolfinator1

Souhlas v konkurenci dvou předešlých trilogií, je tahle nová a tenhle poslední díl prostě odpad.

7.1.2020 | 22:49:49
Beranir

#14 Fifipek: pravda je, že jeden z velkejch problémů filmu bylo, že musel nejen fungovat jako závěr trilogie, ale zároven jako druhej díl, protože JJ z vysoka zredconoval takovejch 80% celýho TLJ od Rose Tico jako hlavní postavy přes Rey pocházející odnikud až po Holdo manévr. Větší stopáž by rozhodně pomohla

7.1.2020 | 23:31:19
Dealler

Jako ten film nebyl nic moc, ale 20% nebo 35%? Co to kurva v redakci fetujete?

#18 Blackhand47XD
8.1.2020 | 17:15:09
Blackhand47XD

#17 Dealler: Komiksy a Netflix. :D

webmaster
8.1.2020 | 17:18:12
Ben111

Já bych dal klidně i 10%. SW sérii jsem viděl už x-krát, ale tuhle novou trilogii si nikdy určitě znovu nepustím. Jako fanoušek co vyrostl na prequelové trilogii mám radši i toho Jar Jara (z toho měli udělat Sitha- to byla supr teorie a úplné WTF což by se hodilo:)) než ty charaktery co na naservírovali tady. Má to jen super vizuál, což mělo SW na svou dobu vždycky. Nic jiného společného to nemá.

8.1.2020 | 20:59:23
NavrcMikey

Force Awakens – pro mě byla kopírka čtyřky a bral jsem ji tak, aniž bych byl ovliněn hejty, prostě to tak bylo.

The Last Jedi – jsem zbožnoval a dodnes je to můj jeden z nejoblíbeněj­ších dílu.

The Rise Of Skywalker – je skvělý star wars film, jediná jeho slabota je v tom že to ignoruje většinu věcí z osmičky. Lukova stíhačka byla rozebraná, utvořil z ní dokonce dveře. A Rey v devítce najednou letí. Rey měla být nikdo, v devítce je najednou příbuzná největšího sitha jaký kdy žil. Kylo Ren zničil helmu, důkaz toho že dospěl a přestal si hrát na Vadera. V devítce má zase masku. Z odboje nezbyl nikdo. V devítce jich je zase tolik jako na začátku sedmičky.

9.1.2020 | 16:40:33
Vadder

NM v podstatě s tebou souhlasím akorát dohromady na místo ucelené trilogie máme velký scenaristicky průjem plný nesmyslů.

15.1.2020 | 9:27:41
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama