Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Edňáci hodnotí film Solo: Star Wars Story

Edňáci hodnotí film Solo: Star Wars Story

Před nedávnem jsme vám přinesli jeden pohled na nejnovější Star Wars film. Jestliže vás k navštívení kina nepřesvědčil, možná tak učiní další tři. Je Solo opravdu povedený film, nebo si fanoušci zaslouží něco lepšího?

8 0
3.6.2018

@Blackhand47XD

Zatímco sequelová trilogie cílí spíše na nové diváky a původní generaci z ní naskakuje husí kůže, série spin-offů je taková služba těm nejvěrnějším fanouškům. Rogue One fungoval skvěle, Solo možná ještě lépe. Za to můžeme samozřejmě poděkovat géniovi Ronu Howardovi, který je více než zkušený řemeslník a režisér. Kromě dobře zvládnutého příběhu nám přinesl také vizuální orgie, které ve Star Wars nemají obdoby. Jasně, planety a kostýmy vždycky vypadaly skvěle, ale nikdy nebyly zasazeny do Da Vinciho obrazů.

Příběh jako takový je především v druhé polovině strašně předvídatelný, ale co byste od filmu o mladém pašerákovi chtěli. Hlavní je, že všechno šlape a film si nehraje na něco, co není. Co si na filmu rozhodně oblíbíte, jsou postavy. Vůbec nechápu tu kritiku na Aldena Ehrenreicha, kterému role Hana opravdu sedla. Ano, je mladý a jde o jeho vůbec první velkou roli, ale potenciál má obrovský. Harrison to není, ale film nemůže stát na imitaci někoho jiného, takhle fungují snad jen fanouškovské projekty.

(Film ve velkém odkazuje na seriál Klonové války Foto: Disney)

Když na scénu vstoupí Lando, krade si všechny scény pro sebe. V tomhle případě překonal Glover samotného Williamse a posunul postavu úchylného pašeráka na jinou úroveň. Zatímco v jiných projektech mám s Emilií Clarke problém, tady mi její postava vůbec nevadila. Beckett a jeho posádka jsou zpracováni dobře, ale ne všechny postavy mají dostatek prostoru, abyste si na ně udělali nějaký hlubší názor. Krapítek mne možná zklamala L3, která zde funguje jako taková propagace rovnoprávnosti, ale pořád to udělali decentně, že to ve filmu tolik neruší.

Nejzábavnější na filmu je hledat spojitosti s jinými filmy či seriály, kterých je zde opravdu hodně. Především pak film odkazuje na seriál Klonové války, ze kterých ve velkém čerpá věci z galaktického podsvětí. Překvapením pak pro některé bude příchod jedné postavy, která má v seriálech velkou roli a za několik let si vybudovala obrovskou fanouškovskou základnu. Teď už mi neříkejte, že podobná camea nejsou možná.

(Donald Glover v roli Landa exceluje Foto: Disney)

Soundtrack je zvládnutý na jedničku a kromě klasických melodií přináší i pár zajímavých motivů, jako například ten doprovázející Enfys Nest. Přímo něco zapamatovatelného ale ve filmu nehledejte, experimentování není Disneyho silnou stránkou. Rozhodně se mi ale líbilo, jak byl opět zapracován imperiální motiv do jejich oficiální propagace, čehož jsme se už dříve dočkali v animácích. Taky bych hned narukoval, kdyby to bylo možné.

Ať bude příští spin-off jakýkoliv, budu se na něj těšit mnohem víc než na Epizodu IX. Solo je opravdu řemeslně zpracovaný film, který hraje na jistotu a vzdává poctu původním generacím fanoušků. Kdyby takhle fungovaly i sequely, byl bych nadmíru spokojen. Už jen kvůli všem těm odkazům musím hodnocení trochu zvýšit a budu doufat v případné pokračování.

Hodnocení: 85%

@DarthRevan

Necelý půlrok po kontroverzní osmé epizodě, která rozdělila fanouškovský tábor na dvě poloviny, dorazil do tuzemských kin další film z předaleké galaxie. Spin-off o mladém Hanovi provázelo mnoho tvůrčích zádrhelů a často se objevovaly hlasy o jeho zbytečnosti, případně o herecké topornosti Aldena Ehrenreicha.

A světe div se, vše se obrátilo v dobré a Ron Howard nám naservíroval parádní dobrodružství, které je v mnohém revolučnější, než zmiňovaný osmý díl. Předně zde poprvé nesledujeme konflikt dvou znepřátelených stran, z nichž jedna je ta jasně zlá a druhá jasně dobrá. Konečně jsme se dočkali menšího střetu mezi gangy a viděli řemeslný film, který stejně jako předchozí Anthology Rogue One strčí oba dva snímky ze sequelové trilogie do kapsy.

(L3 je ve filmu spíše na obtíž Foto: Disney)

Film je prošpikován skvělými vtípky, dramatickými scénami i naprosto určujícími momenty celého vesmíru Star Wars. Osobně se mi však hrozně líbily některé zdánlivě nepodstatné rozhovory, které řešily smrti některých postav, známých spíš z EU, či planety, které jsme vždycky chtěli na plátně vidět. Tyto drobné easter eggy vylepšují základní příběh a dělají ze Sola přesně to, co tvůrci slibovali, tedy odlehčenější heist film z vesmíru.

Samotný děj pak diváka zarazí do sedadla a až na nečekaně nudnou sekvenci na Kesselu jej nenechá vydechnout. Vidíme v něm vše podstatné, co vidět potřebujeme, podivíme se nad několika zajímavými cameo rolemi a užijeme si neopakovatelnou, skoro až westernovou atmosféru. To vše za doprovodu parádních postav, které jsou vykresleny celkem zdařile a nemůžou zklamat. Jediný problém jsem nakonec paradoxně měl s posádkou Millennium Falcon, kde mi celkem dost vadil Lando v Gloverově podání, kterého tvůrci zbytečně prosazovali a dělali z něj hvězdu, kterou není. Stejný problém mám i s Landovou kopilotkou L3–37.

(Dryden Vos funguje jako padouch bezvadně Foto: Disney)

Pokud bych měl naopak další herce vyzdvihnout, pak největší pochvalu dostává samotný Ehrenreich, jenž se vysmál všem pochybovačům a brilantně navázal na Harrisona. Vedle něj mne neskutečně potěšil Paul Bettany, jehož pojetí záporáka Drydena Vose připomíná některé kriminální bosse z EU. Posledním, kdo si zaslouží obdiv, je Woody Harrelson. O kvalitách tohoto herce není třeba pochybovat, což nám v Solovi znovu dokázal. Jak se mu asi povede Venom?

Solo: Star Wars Story je vítaným přírůstkem do největší vesmírné ságy a podobně jako Rogue One perfektně zapadne do budoucích filmových maratonů. Je to taktéž snímek, který mě přesvědčil o zbytečnosti nové trilogie a většímu potenciálu spin-offů. Tak už mi honem naservírujte Obi-Wana a Bobu!

Hodnocení: 90%

@Gripe

Na poslední dva Star Wars filmy jsem vždy šel s nulovými očekáváními. V případě Last Jedi byly mé pocity z filmu dost rozporuplné, ale u nového filmu to bylo přesně naopak. Solo: Star Wars Story je především „heist“ film zasazený do světa Star Wars, který zobrazuje surovost války i lstivost a podrazáctví života v podsvětí.

Příběh je vcelku jednoduchý a čitelný, ale určitě neurazí. Začátek je trochu rozvleklý, ale pak přichází pořádná jízda, u které jsem se nenudil až do konce, kde samozřejmě nesmí chybět i trochu toho Povstání. Co musím vyzdvihnout je jednoznačně zvuková stránka, jelikož známé melodie a zvuky mě zde opravdu bavily a dodávaly filmu po celou dobu tu správnou atmosféru. Herecké výkony nebyly špatné, Ehrenreich zahrál Sola obstojně, ale s Chewbaccou tvoří hned od začátku perfektní duo. Ostatní postavy již měly prostoru méně, ale určitě bych vyzdvihl Glovera, který se na roli Landa vyloženě hodil.

(Han a Chewie spolu opět tvoří skvělou dvojku Foto: Disney)

Dost jsem se bál humoru, mohli z toho udělat druhé Strážce Galaxie. Naštěstí tomu ale tak není. Humor se zde drží v mezích a celkově jsem předpokládal, že ho tam bude mnohem více. Film jako celek funguje, a navíc má jedno super překvapení, z kterého jsem byl hodně nadšený, a co jsem koukal po lidech okolo, tak jsem nebyl sám – „He’s back, baby!“. Pokud by bylo pokračovaní v podobném duchu, tak bych se vůbec nezlobil.

Hodnocení: 80 %

A jak se Solo líbil vám? Chtěli byste více podobných filmů?

Diskuze /15

Rodann

Jo, taky se mi Solo líbil. Ale… hodnocení už prvního pána je strašlivé. :D Dá se odtušit, že to je obyčejné fanouškovství, ale když už něco veřejně kritizuji (ano, v původním slova smyslu) – i když amatérsky, tak je přece nepřípustné takové dementní generalizování („Zatímco sequelová trilogie cílí spíše na nové diváky a původní generaci z ní naskakuje husí kůže, série spin-offů je taková služba těm nejvěrnějším fanouškům.“), subjektivní zhodnocení bez znalosti pozadí (R. Howard je všeobecně považován za rutinéra, který sice nikdy vyloženě nezklamal, ale ani nikdy ničím nenadchnul), nebo faktické diletantství (Ehrenreichova první velká role? To autor spadnul z Marsu? Vždyť si ho vyhlédl sám Spielberg a hrál už po boku takových herců jako jsou Blanchett, Baldwin, Del Toro, Kilmer, Harris, Irons, Brolin, Clooney, Fiennes, Thompson nebo Kidman.). Dál už jsem bohužel nečetl. :(

#2 Blackhand47XD #11 Taran
3.6.2018 | 18:46:07
Blackhand47XD

#1 Rodann: Hrát vedle nich mohl, ale nikdy neměl hlavní roli v takovémto filmu. :)

#3 Sindar
webmaster
3.6.2018 | 19:35:05
Sindar

#2 Blackhand47XD: Souhlas. Zatím vždy hrál druhořadé role.

3.6.2018 | 20:30:32
gorida

Jsem jedinej komu to přišlo naprosto boží už od začátku? Však úprk z Corellie byl fajn. Naopak finále filmu nic moc. U novejch SW se mi snad ještě nelíbilo finále :D

#8 Hed94
3.6.2018 | 21:58:41
Starfish

Musím plně souhlasit, vedlejší příběhy mě zatím baví mnohem víc než hlavní linka. Škoda jen, že se odehrávají v minulosti, a tedy víme kdo přežije bez větších problémů do konce. Přidalo by to trochu napětí třeba i té poslední scéně. Na druhou stranu se ukázalo, že Han skutečně vystřelil první. Vůbec bych se nezlobil, kdyby třeba do budoucna zkusili „menší“ film odehrávající se paralelně s epizodami VII VIII IX. Třeba uvedli novou postavu, která by se pak přidala v devítce. Glower je zaslouženě stoupající hvězda, jeho Lando byl správně naleštěně sebestředný, ale okouzlující. Harrelson drsný mentor. A Ehrenreich byl jako Han sympaťák. Kupodivu mi ani ta Emilia nevadila tolik jako obvykle. I když to zase mohlo ale být dáno tím, že Qi'ru jsem neznal, ale jinde mi zkazila už známé postavy. Robotka je pro mě odlehčení, nechápu, proč to někteří berou jako SJW. Když už, tak na mě působila spíš jako kdyby si z nich dělali tvůrci srandu.

3.6.2018 | 23:13:24
Zek2812

urcite lepsie recenzie ako ta vasa „objektivna“ amaterska 100% :D

4.6.2018 | 5:07:35
Raiden123

Neviem ten film je tazke hodnotit,obcas uvazujem o tom,ze by sa ten film mal volat Lando nie Solo. ! Dobre momentky – Solo Stretne Chewie-ho,Solo sa cuduje ze kolko ma Chuwie rokov,a samozrejme odhalenie ,ze kto je skryty Boss. Stale mam podozreni,ze Rey,nebola dcera Han Sola,ale vnučka … možno ano,lenze tu [i inde] sa nedozviem tuto odpoved v dohladnej dobe,mohla by o tom cela web stranka plna spekulacii,ale i tak by sme na to asi neprisli.

4.6.2018 | 12:11:59
Hed94

#4 gorida: Neříkej že u Rogue One se ti nelíbilo finále… však to mělo jedno z nejlepších zakončení ze všech SW filmů vůbec.

4.6.2018 | 15:17:32
Hed94

Já rozhodně nejsem žádný hardcore fanoušek… ale ta nová hlavní trilogie je prostě hnůj… a mě opravdu mrzí, že kvalitnější počiny jako Solo nebo Rogue One mají menší zisky, přičemž jde o několikanásobně lepší filmy…

Epizoda 8 je se vší vážností totální pohroma a ten film absolutně nedává smysl od začátku do konce… plnej naprosto zbytečných scén a chyb, vždyť kdyby Finn s tou Asiatkou zůstal na té lodi, tak celej film dopadne úplně stejně a bude o půl hodiny kratší a zajímavější…

Hlavně mě ale na té hlavní trilogii štve, jak tam cpou tu rasovou a genderovou vyváženost, aby se prostě zalíbili úplně všem… Finn s tou Asiatkou jsou tak šíleně zbyteční, že tam z jiných důvodů bejt absolutně ani nemůžou…

#10 PrincCvok #13 Dorlas
4.6.2018 | 15:30:02
PrincCvok

#9 Hed94: Přesně tak. Asiatka je tam úplně zbytečný charakter, hlavně je tam kvůli Číně, která o Star Wars nejeví vůbec zájem. Takže ji v dalších dílech snad už neuvidíme.

4.6.2018 | 15:57:27
Taran

#1 Rodann: půlka z nich ale byla v jednom filmu :-D navíc drby ze zákulisí tvrdili že měl právě ty samé problémy jako jeho postava v Ave Ceasar … It´s complicated

4.6.2018 | 17:17:59
Dorlas

Kdyby 7 a 8cka vypadaly alespon z poloviny tak jako Solo… :(

4.6.2018 | 23:36:00
Dorlas

#9 Hed94: souhlas…

4.6.2018 | 23:37:32
Nexadt

Šel jsem s nulovým očekáváním, odešel jsem příjemně spokojen. Nic, co by vám vyrazilo dech, na druhou stranu poctivě natočený film. Mě nejvíce potěšilo hodně easter eggů a odkazů na nejen filmy, ale i seriály. Na jednu stranu mě vůči celému týmu, co ten film vytvářel, mrzí neúspěch v kinech, na druhou stranu jsem i trochu rád, jelikož je to zpráva pro Disney, ať nevymrdává se svou fanouškovskou základnou – i když ty zprávu o bojkotu beru trochu s rezervou a nemyslím si, že to byla hlavní příčina neúspěchu v kinech…

#15 Starfish
5.6.2018 | 13:29:06
Starfish

#14 Nexadt: Škoda že by finanční neúspěch Sola v porovnání s Epizodami VII a VIII mohl šéfy studia potencionálně utvrdit v tom, že nejnovější EP byly krokem správným směrem. Takže všemocná Mary Sue, víc postav jako Rose (kam se na ni hrabe Jar Jar), včetně naprosto zbytečné a nelogické linky které se účastnila a podobně. Co bylo na Solovi vlastně tak špatně? Tedy kromě toho, že podle mě většinu potencionálních diváků prostě jeho příběh nezajímá nebo jim po nabitém měsíci nezbyli peníze a počkají si?

5.6.2018 | 23:25:55
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama